Könyvajánló

  • Hogyan táplálkozzunk egészségesen, de mégis hétköznapi egyszerűséggel?
  • Miért sikertelen az ezidáig alkalmazott fogyókúrás módszerek többsége, ami visszahízással végződik?
  • Hogyan élhetünk 40 felett is teljes és sugárzó életet?
  • Hogyan nyerhetjük vissza formáinkat szülés után?
  • Hogyan siethet a lélek a test segítségére, és viszont?
További részletek
Megrendelhető: 2000ft + postaköltség
dlugosi@t-online.hu

Publikációk


Publikációk

Gondold magad karcsúra! Minden a fejben dől el

Hetekig kőkeményen diétázol, és mi az eredmény – hamarosan még az addiginál is több jön vissza! Ugye ismerősen hangzik? A mentális tréning segítségével elérheted –és megtarthatod! – álom-súlyodat!

Fogyás – a gondolat erejével? Ez elég valószerűtlennek hangzik. A legújabb kutatások szerint mégsem lehetetlen: „ csak akkor tudsz végleg megszabadulni fölösleges kilóidtól, ha az agyadban „karcsúra programozod?? magad! Az elmélet lényege: a mentális tréning segítségével szabályozhatjuk a zsírsejtek aktivitását – ezáltal a túlsúly eltüntetését. A tudósok elismerik, hogy az agy, mint a legfelső irányítóközpont, hatással van valamennyi testfunkcióra, így a zsírsejtekre is. Ez az agyi irányítás a hormonműködés megelőző lépcsőfoka : az agy utasításait : „teljetek meg!?? vagy: „fogyjatok le!?? – a zsírsejtek végrehajtják. Köztudott, hogy a hormonműködést erőteljesen befolyásolják az érzelmeink. És éppen a pozitív érzelmek azok, amelyek megindítják a karcsúságért felelős „boldogság?? hormonok termelődését. A szerotonin például nem csak szuper kedvre derít, hanem aktívvá tesz, és riadóztatja a zsírsejteket. A saját magunk által előállított dopping-hormon, a dopamin, erőteljesen lecsökkenti, szinte kikapcsolja az éhségközpontot. A tesztoszteron energiája pedig elégeti a zsírsejteket. A mentális tréning segítségével célzottan stimulálhatod ezeket a karcsúsító hormonokat. Ezáltal könnyebben szakít megszokott, hízlaló életvitelével, amelynek helyére egy új, könnyű életérzés kerül. Ez az érzés olyan, akár a szerelem. Ezt az érzést néhány módszer segítségével stabilizálhatod, és azután már soha nem kell lemondanod róla!

1. lépés: Vedd kézbe a hormonjaid irányítását! Ismerős érzés: az újdonsült szerelmes a földöntúli boldogságtól alig érez éhséget. Hasonlóan működik ez a gyakorlat.

Először is válaszd ki az öt mentális gyakorlatból azt, amelyik neked a legjobban tetszik. Akár az immagináció, akár a vizualizáció, az NLP-, a légzés- vagy a meditációs technika: választhatsz akár csak egyet, vagy alkalmazhatod mind az ötöt ha úgy tetszik. Az a lényeg, hogy naponta gyakorolj, nagyon erősen koncentrálva, legalább fél órát. Kb. három hét múlva érezni fogod azt az új energiát, amit a megnövekedett „boldogsághormon?? szint eredményez. Tehát: ülj vagy feküdj le kényelmesen, és indulhat a fantázia-utazás!

Futás a tengerparton 5 perc teljes ellazulás után – kapcsold ki a mobilodat! – koncentrálj erősen a következő belső képre: felszabadultan, boldogan futsz egy széles tengerparti strandon. A homok kellemes meleg, időnként sós vízcseppek permeteznek a testedre. Érzed a napsütést, de most, kora délelőtt még langyosan süt. Futsz a sekély vízben, érzed, hogy hűvös és felfrissít….. Próbálj meg minden jelenetet úgy átélni, mintha valóban megtörténne veled. Maradj 10 percig ebben a jelenetben. A hatás: a szterotonin szinted folyamatosan emelkedik, és ez zsírt éget.

Lufik a szélben Képzeld el a következőt: Egy hegycsúcson állsz, a levegő kristály tiszta, csodálatos a kilátás a távoli, végtelen, hófödte hegyláncokra. A kezedben piros és kék lufikat tartasz. Fújd föl először a kék lufikat: minden egyes szép lassan felfújódó lufiba fújj bele egyet-egyet a régi negatív ’kövér-gondolatokból’ : ’kövér vagyok és ronda, nem csoda, hogy senki nem szeret’ - phüüüühhh, el vele! És ereszd szélnek a lufival együtt. ??gy szépen egyiket a másik után, megszabadulsz a destruktív gondolatoktól! Most következnek a piros lufik. Ezek már héliummal vannak töltve, és erőteljesen rángatják a zsinórt. Képzeld el, hogy a ezek a lufik a dagi zsírsejtek, azok a plusz kilók, amiktől meg akarsz szabadulni. Most engedd el őket: viszlát kilók, vizslát hájacskák! A hatás: Az agy és a test rákapcsol a fokozott szerotonin és dopamin termelésre.

Vesd ki a horgonyt Ezt a mentális technikát az NLP-ből ( Neurolingvisztikai Programozás ) kölcsönöztük. Először is idézz fel egy olyan szituációt, amikor nagyon boldog voltál. Vagy egy csodálatos estét tengerparti pálmafák alatt, vagy egy szép, már-már giccses naplementét, vagy egyszerűen egy meghitt reggelt a kedveseddel. Ha sikerült felidézned az érzést, végezz egy egyszerű mozdulatot, pl. szorítsd össze a hüvelyk és a mutatóujjadat. Néhány gyakorlás után már önmagában az ujj szorítás is elég ahhoz, hogy előjöjjön a jó érzés. Ezt nevezik lehorgonyozásnak. Az agyban egy bizonyos mozdulathoz rögzül egy érzés. Hasonlóan ahhoz, hogy egy sláger is képes gyomorszorítóan felidézni egy kamaszkori szerelmet, vagy egy illat egy más helyzetet. A hatás: Szerotonin, dopamin, és tesztoszteron-szint emelkedés, ami fokozza a zsírégetést. Ezzel egyidőben csökken a cortosol szint. Ez a stresszhormon segíti elő a hízást.

Lélegezd ki a kilókat A savak elégetik a zsírokat. Lélegezd ki, és képzeld el ezalatt a gyakorlat alatt hogy mi történik a sejtekben: állj föl, és kulcsold össze magad előtt az ujjaidat, úgy, hogy tenyered lefelé nézzen. Majd tedd a kezeidet szorosan a fejed mögé. Húzd hátra a könyöködet, és nyújtóztasd ki a mellkasodat amennyire csak tudod, és ezalatt mélyen lélegezz be. Ezután erőteljesen fújd ki a levegőt, úgy, hogy még a gyomrodból is préseld ki. Segítheted a kilégzést úgy, hogy előre hajolsz, és a gyomrodra szorítod a kezeidet. Tízszer ismételd.

Dinamikus meditáció Ez a gyakorlat három részből áll, és zavartalan helyre van szükség hozzá. 1. káosz légzés : ??lló helyzetben végezz be-és kilégzést felváltva a két orrlyukadon, úgy, hogy a másikat befogod. Összevissza legyen mély-és felületes légzés, állandóan váltogasd a ritmust, az egyenletest a kaotikussal. Ez a légzéstechnika energiát pumpál a testedbe. 2. robbanás : engedj szabadjára minden elfojtott érzelmet: kiabálj, énekelj, táncolj vadul, sikíts, ahogy jólesik! 3. megnyugvás : lágy zenére mozogj, élvezd a boldogság pillanatait, amely most átjár. Mérésekkel igazolták: a dinamikus meditáció több mint 50%-al emeli a boldogság – és karcsúság – hormonok szintjét!!!!!


2. lépés: Az ’új ÉN ’ rögzítése


1. Az étvágy megfékezése Mindig lassan, és egyenletesen egyél. Csak 20 perccel az étkezés után regisztrálja az éhségközpont a jóllakottságot. Add meg a testednek ezt az időt, ne edd végig a köztes 20 percet is. 2. Ökölszabály Tedd össze az összezárt két öklödet. Pontosan ennyi fér a gyomrodba, egy falattal se több! Amint többet eszel, fölöslegesen tágul a gyomor, és egyre később-és később jelentkezik a jóllakottság érzet. Minden étkezéskor idézd fel az öklöd képét, és gondolj arra, hogy ennyit fogsz enni. Megfigyelések igazolták, hogy valóban csökken az elfogyasztott ételmennyiség, és hamarabb jelentkezik a jóllakottság érzés. 3. Kombi-trükk a jó alakért Ha mégis kedved támad valami magasabb zsír-és kalóriatartalmú ételre, alkalmazd a 2:1 szabályt: 2 zsírszegény és kalóriaszegény ételhez egyél egy hízlalót. Pl. egy kis császárszalonnát sok paradicsommal és uborkával. 4. Hogy ízlett? Miután megettél egy falatot, iktass be egy öt másodperces szünetet. Figyeld meg, valóban hogy ízlett az étel. Figyeld meg az aromáját, az állagát, azt, hogy hogyan oszlik el az íze szádban. Hatás: lassabb, élvezetesebb evés 5.Tedd le a villát! Egyszerű trükk: minden falat után támaszd a tányér széléhez a villádat, és csak akkor fogd meg újra, ha már lenyelted. 6. Egyél jókedvűen Soha ne egyél rögtön egy veszekedés, vagy más stresszes helyzet után. Amit ilyen hangulatban eszel meg, az a magasabb cortizol szint miatt el fog raktározódni, mégpedig elsősorban a fenekeden!

A mozgás – és az ésszerű diéta - növeli a hatást! Természetesen ezeknek a pszichológiai módszereknek az alkalmazása nem azt jelenti, hogy ezután már csak a tv előtt üldögélve majszolhatod a csipszet, a csokit, és leöblítheted egy kis kólával – hiszen úgyis „ lemeditálod!?? Inkább arról van szó, hogy az ésszerű diétát és a rendszeres testmozgást teszik sokkal hatékonyabbá ezek a módszerek. Tehát félre a csipsszel és társaival, vedd fel a nyúlcipőt, irány a salátabár és a kocogás! Aztán jöhet a meditálás!

Készítette: JHPmultimedia