Könyvajánló

  • Hogyan táplálkozzunk egészségesen, de mégis hétköznapi egyszerűséggel?
  • Miért sikertelen az ezidáig alkalmazott fogyókúrás módszerek többsége, ami visszahízással végződik?
  • Hogyan élhetünk 40 felett is teljes és sugárzó életet?
  • Hogyan nyerhetjük vissza formáinkat szülés után?
  • Hogyan siethet a lélek a test segítségére, és viszont?
További részletek
Megrendelhető: 2000ft + postaköltség
dlugosi@t-online.hu

Publikációk


Publikációk

Reformételek gyerekeknek!

Legjobb, ha a gyerekek már egészen kicsi korban megismerik az egészséges ételeket, aminek kitűnő módja, hogy együtt készítjük el az ételeket. A következő fogások kifejezetten gyerekeknek szólnak, és nagyon egészségesek!

REGGELIRE

Müzlikeverék barackos szójajoghurttal
1db őszibarackos szójajoghurtot kis tálkába teszel és belekeversz egy maréknyi mogyorós-mazsolás natúr müzlit. Ezután hozzáadsz még egy kis tökmagot, egy kis földimogyorót és egy teáskanálnyi lenmag-szezámmag őrleményt. Friss gyümölcsdarabkákat is kínálhatsz hozzá!

TÍZÓRAIRA

Pástétomos szendvics
Babot vagy lencsét szokásos módon beáztatsz, majd babérlevéllel együtt puhára főzöl. Ezután leturmixolod egy kis olivaolaj, mustár, fokhagyma és petrezselyem hozzáadásával. A teljesőrlésű zsömlébe kened, és zöldségeket adsz hozzá. A pástétom ízesítése csak a kreativitásodon múlik!

SÜTIK

Bögrésmákos süti
1bögre zabkorpa, 2 ek. búzacsíra, 1b. pehelymix vagy natúr müzli, 1,5b. mazsola, 1b. darált mák, 1cs. vaníliás cukor, 2 ek. méz – mindezt kevés forró vízzel massza állagúra kevered, sütőpapírral kibélelt tepsíbe rakod. Tetejét dióval, tökmaggal bőven megszórod, és 160 fokon kb. 45 percig sütöd. Idénygyümölccsel vagy natúr, nyers alma-, megy, vagy szilvapürével tálald!

Reform almáslepény
30 dkg teljes kiőrlésű tönkölylisztet elkeversz 10 dkg kukoricaliszttel, és hozzáadsz egy kevés citromlében elkevert, egy kiskanálnyi szódabikarbónát. 15 dkg biomargarinnal, mézzel és vízzel összedolgozod, és addig gyúrod, amíg a tészta el nem válik a kezedtől. 1,5 kg almát reszelj le durva reszelőn, ha nagyon leves, egy kicsit kinyomkodhatod, majd keverd össze fahéjjal. A tészta felét kikent tepsibe simítod, ráöntöd a tölteléket, majd a tészta másik felét ráegyengeted. A tésztát megszurkálod, és közepes lángon kis tepsiben világosbarnára sütöd. (kb. ½ óra)

VACSORÁRA

Reform tejbegríz
A hagyományos tejbegrízhez hasonlóan szójatejben kevergetve sűrűre főzöd a következő keveréket: 2/3 rész teljesőrlésű durumgríz, 1/3 rész zabkorpa, 2-3 ek lenmag+szezámmag őrlemény. Ha kész, tányérra simítod, és mézzel, fehéjjal tálalod.

Meggyesmákos árpagyöngy
A hántolt árpát kuktában 2,5-szeres mennyiségű vízben megfőzöd. Mikor elkészült, lapos tányérra szeded és elteríted, mint egy kását. A tetejét megszórod darált mákkal, és bőven megrakod friss vagy mirelit meggyel. (Reszelt almával is nagyon finom!) Végül csorgass rá mézet és díszítsd diógerezddel. Ugyanígy készítheted köles, rozs-, vagy zabpehely felhasználásával is!

További egészséges receptekért keresd fel a www.lugosidora.hu weboldalt vagy lapozd föl Lugosi Dóra: Sors, genetika vagy választás… az életed… az egészséged? című, rendhagyó formátumú, kettő az egyben könyvet, ami a táplálkozási tanácsok mellett gyakorlatokkal is segít a karcsúsodni vágyóknak.

Készítette: JHPmultimedia