Könyvajánló

  • Hogyan táplálkozzunk egészségesen, de mégis hétköznapi egyszerűséggel?
  • Miért sikertelen az ezidáig alkalmazott fogyókúrás módszerek többsége, ami visszahízással végződik?
  • Hogyan élhetünk 40 felett is teljes és sugárzó életet?
  • Hogyan nyerhetjük vissza formáinkat szülés után?
  • Hogyan siethet a lélek a test segítségére, és viszont?
További részletek
Megrendelhető: 2000ft + postaköltség
dlugosi@t-online.hu

Publikációk


Publikációk

YOUR PERSONAL TRAINER

Milyen a jó személyi edző?

Nem csak Madonnának lehet !

Ó, hát ki engedheti meg ezt a luxust magának? Csak a híresek és gazdagok, a filmcsillagok és popsztárok, a világot igazgató politikusok ! Nekem ez elérhetetlen álom, se pénzem, se időm ilyesmire !

Pedig személyi edzővel edzeni, ma már Magyarországon sem elérhetetlen álom!

És hogy kinek van rá szüksége?

  1. aki eddig nem sportolt, és most nem tudja, hogyan kezdjen hozzá
  2. aki már régóta edz, de monotonnak érzi az edzéseit és megakadt a fejlődésben
  3. aki bizonytalanul érzi magát a konditermek világában
  4. aki súlyproblémával küzd, vagy más egészségügyi probléma miatt szüksége van szakmai segítségre
  5. akinek szüksége van a folyamatos motivációra, mert egyedül nem megy
  6. fiataloknak, hogy növeljék a hatásfokot
  7. időseknek, a biztonság miatt
  8. segít a megfelelő diéta és edzésprogram kidolgozásában

Kezdjük mindjárt a legfőbb akadállyal, az anyagiakkal:

igaz, egy jó személyi edző valóban nem olcsó! De gondoljuk végig: mennyi pénzt adunk ki a TV – ből megrendelhető csodaszerekre és csoda masinákra! Mennyit költünk a kocsinkra, műkörömre, ruhára, vagy finom, de egészségtelen ételekre! ??gy végiggondolva biztosan találunk néhány olyan dolgot, amin megtakaríthatunk pár ezer forintot a költségvetésből. Vagy kérhetjük születésnapra, karácsonyra, más alkalmakra. A ruha kimegy a divatból, tönkremegy, kidobjuk. Egy jó személyi edző azonban segít abban, hogy az egész életminőségünk megváltozzon! És az élet nem csak az első 30 évből áll! Mi lesz a hátralevő 40 évvel? Az már majd csak eltelik valahogy? Kicsit nagy pazarlás lenne, hiszen csak ez az egy életünk van! A testi hogylétünk kihat az életünk minden területére: ha szívesen nézek tükörbe, elfogadom magam, a lelkem is harmóniába kerül a testemmel. Ez sugárzik rólam és pozitívan befolyásolja az emberi kapcsolataimat. Mi a fittség? Én úgy fogalmaztam ezt meg magamnak : ha kettesével futok fel a lépcsőn mert jól esik, ez a fittség! – ez mindent elmond! Éljük le ezt a kiszabott 70 évet úgy, hogy élvezzük is a létezés örömét ! Kortól függetlenül mindenki találja meg azt a mozgást, sportot, amit igazán szívesen csinál! Hiszen a mozgás öröm, nem pedig önsanyargatás ! Ezt az életszemléletet szeretném átadni én is, mint személyi edző a vendégeimnek. Ez után a rövid hitvalás után kanyarodjunk vissza a gyakorlati kérdésekhez!

Mennyibe kerül egy óra személyi edzővel?

Ez klubonként és edzőnként különböző : az óradíj 1000 – 5000 ft között változik, van ahol a belépő magában foglalja a díjat, van ahol külön kell fizetni. Ha házhoz megy az edző, akkor viszi a szükséges felszerelést, több idejét veszi igénybe, tehát általában drágább is, ezzel viszont Ön takarít meg rengeteg időt! De mint mindenhol, itt is előfordulhat, hogy az olcsó a drága, hiszen ha nem megfelelő a hozzáértés, hiába dobáljuk ki a pénzt az ablakon.

De honnan tudhatom, hogy az én edzőm valóban jó szakember-e?

  1. Először is győződjünk meg róla, hogy valóban képzett edzővel állunk–e szemben. Nyugodtan kérhetjük, hogy mutasson a végzettségét igazoló dokumentumot.( Magyarországon jelenleg az International Wellness Institute, a Fitness Akadémia és a Testnevelési Egyetem jogosult személyi edző képzésre.) Sajnos egyre több az önjelölt, aki azzal a felkiáltással, hogy „már 10 éve lejárok a terembe és ilyen muszklijaim vannak?? úgy érzi, hogy ez már elég is ahhoz, hogy másokat edzzen, általában olcsón, hiszen a kibicnek semmi se drága!
  2. A jólképzett személyi edző soha nem „ ránézésre??, hanem mindig egy fittségi felmérés és részletes kikérdezés ( egészségi állapot, életmódbeli szokások, betegségek, hajlamok a családban stb.) után állítja össze az edzéstervet, általában összehangolva a megfelelő étrenddel.
  3. Rendelkezik a szükséges felszerelésekkel, pl. számítógépes soft-ware, testzsírszázalék mérő, pulzusmérő óra, stb.
  4. Mindig pulzuskontrollal dolgozik : hiszen csak így kaphat folyamatos visszajelzést a kliens pillanatnyi állapotáról.
  5. Betartja a fokozatosság elvét. Már eleve rossz, ha az első edzés után két hétig se menni, se aludni nem tudunk az izomláztól!
  6. Minden mozdulatot korrigál, szem előtt tartva a sérülések elkerülését
  7. Elmagyarázza, hogy mit miért csinálnak, melyik izomra hat és mire kell ügyelni a gyakorlat végrehajtásánál
  8. Edzésnaplót vezet
  9. Ellenőrzi a fejlődést a fittségi teszt időnkénti megismétlésével

Mennyi az ideális edzés?

Ez természetesen függ az Ön szabadidejétől, edzettségi állapotától és pénztárcájától. Ezek alapján 2-5 edzés javasolható hetente, alkalmanként egy-egy óra. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy mindig csak az edzővel edzhet! Az edző alkalmazkodik az Ön lehetőségeihez eszerint találkozhatnak akár heti 1-2 alkalommal is, és mindig megbeszélik, hogy mit fog Ön még a héten önállóan elvégezni. Olyan is van, hogy egy már „önműködő „ kliens havi 1-2 alkalommal konzultál az edzővel, hogy miként lépjen tovább, hogyan változtasson az edzésprogramon. Az én praxisomban arra is volt már példa, hogy valaki, aki már évek óta autodidakta módon edzett, vett néhány órát, hogy javítsam ki a technikai hibáit, és tanácsot kért a továbblépésre. Bizony kiderült, hogy sok mindent rosszul csinált, és kisebb súly is elég volt, ha hibátlan technikával végezte a gyakorlatot. Vannak edzők – köztük én is-, akik szívesen viszik ki a szabadba klienseiket. Ez egyrészt változatosságot jelent az edzőteremhez képest, másrészt megtanulhatjuk, hogyan lehet drága felszerelések nélkül is teljes értékű edzést végezni, legyen szó zsírégetésről, állóképesség- vagy erőfejlesztésről. A pulzuskontroll természetesen itt is elengedhetetlen. Bár mindannyian ezerszer halottuk már, hogy milyen fontos az edzés elején a bemelegítés, a végén pedig a nyújtás, valljuk be, ez többnyire elmarad! A személyi edző ezt is szakszerűen levezeti, csökkentve ezzel a sérülések veszélyét.

Hát akkor életem végéig személyi edzővel kell edzenem? Egyáltalában nem! A cél az, hogy megismerjük a saját testünket, a testünk reakcióit a terhelésre, a megfelelő gyakorlatokat és ezek helyes végrehajtását, és azt, hogy hogyan fokozzuk a terhelést, milyen szempontok szerint állítsuk össze az edzéstervünket. Ez a tudatosság óriásit fog lendíteni a hatékonyságon, hiszen nem csak céltalanul lézengünk egyik géptől a másikhoz, hanem tudjuk, hogy mit miért és hogyan csinálunk. Persze, ha megengedhetjük magunknak, bármeddig járhatunk egy edzőhöz. Végül,de nem utolsó sorban a személyi edző visszatart minket a túlzásoktól, végletektől. Újévi fogadalom, kerek születésnapi évforduló – mindannyian százszor is kezdtünk már új életet! Napi 2 óra edzés két héten keresztül, aztán teljes kimerülés, és vége a következő fogadalomig! Az edző hosszú távon gondolkodik: nem egy rövidtávú cél elérése, hanem életforma váltás az, amiben segít bennünket. Hiszen ahhoz, hogy valóban látványos eredményeket érjünk el, három területnek kell kiegyensúlyozottnak, összehangoltnak lennie : Táplálkozás – edzés – regenerálódás! Ha ezek közül egy is kibillen, máris rontja az elért eredményt. És a legfontosabb:

'Kitartás – kitartás - kitartás!!!!!'


Jó munkát kíván:

Lugosi Dóra Személyi edző

Készítette: JHPmultimedia